Kada kročite u čarobni svijet volonterizma, uočit ćete da će vas nešto iznova i iznova vraćati u njega. Neka želja će vas voditi ka tome da nižete nova prijateljstva, nove uspomene i mnogo novih aktivnosti. Međutim, kada to volontiranje spojimo s onim što istinski volimo, tada se ono pretvara u naš pravi maleni i posebni svijet. Lejla Fejzić, studentica i naša stipendistica, dobila je priliku da svoje volonterske sate zasniva upravo na onome što nju čini najispunjenijom, a time je privukla našu pažnju i nesumnjivo zaslužila svoje mjesto u ovoj rubrici.
Lejla Fejzić ima 22 godine i dolazi iz Ilijaša, gdje je završila osnovnu i srednju školu. Trenutno je studentica treće godine grafičkog dizajna i multimedija na Internacionalnom Burch Univerzitetu. Iako je Lejla s nama tek godinu dana, na pitanje šta za nju znači biti stipendista Fondacije Hastor, nije znala odakle krenuti, navodeći da ima puno toga za reći.
Biti stipendista Fondacije mnogo je više od finansijske podrške, to je prilika za rast i učenje i velika privilegija koja mi omogućava da se fokusiram na svoje obrazovanje i da svojim radom doprinesem zajednici i uzvratim podršku koju sam dobila.
Lejlina ljubav prema dizajnu i umjetnosti potječe još iz srednjoškolskih dana, a kako Fondacija Hastor nastoji potaknuti svoje stipendiste u razvijanju interesa kroz volonterske aktivnosti, Lejlino cjelokupno volontiranje bazirano se upravo na temama koje se tiču grafičkog dizajna o kojem ima puno toga kazati i podučiti druge. Novi model volontiranja u Fondaciji Hastor, implementiran početkom tekuće školske godine, pruža mogućnost da učenici stipendisti, između ostalog, uče razne vještine usvajajući znanja iz brojnih oblasti koje im prenose naši studenti stipendisti i na taj način šire svoje vidike i svoje dijapazone znanja. Radionice koje Lejla vodi zamišljene su kao kurs Adobe Photoshop-a za naše stipendiste srednjoškolce i naša volonterka nam je opisala kako zapravo izgleda jedna od tih radionica.
Na samom početku, učenici su imali zadatak instalirati program koji im je neophodan za praćenje kursa, a potom ih je Lejla uputila u sve opcije koje program nudi. Jedan od prvih izazova bio je da spoje dvije fotografije u jednu i dodaju neki svoj kreativni detalj na fotografiju. Lejla ističe kako na ovaj način mlađe stipendiste uči da budu kreativni i da na pravi način koriste resurse koje imaju, a mnogi od njih oblast grafičkog dizajna već sada prepoznaju kao svoje buduće zanimanje.
Radionice su koncipirane kroz deset faza, pružajući učenicima temeljno razumijevanje Adobe Photoshop-a. Nakon prolaska kroz ove faze, učenici će biti sposobni samostalno koristiti alate i primjenjivati stečeno znanje u različitim aspektima svoje edukacije. Svaka od radionica zamišljena je u dva segmenta. Prvi obuhvata detaljno objašnjenje alata u Adobe Photoshop-u i njegovu primjenu. U drugom segmentu radionice učenici, uz moju asistenciju, implementiraju stečeno znanje kroz praktičan rad i zadatke, navodi Lejla, i na taj način pobliže nam pojašnjava same korake radionice.
Koliko nam podrška i pozitivna povratna informacija znače, možemo uvidjeti i na Lejlinom primjeru. Već nakon prve održane radionice jedna od učenica zahvalila je Lejli na njenom nesebičnom zalaganju i svemu korisnom što ih je podučila. Poruka je bila prepuna pohvala, a Lejla je i s nama podijelila dojmove učenice Arnele Mujić koje je ponijela s njenih radionica:
Radionica s Lejlom jedno je prelijepo iskustvo. Kroz inspirativnu prezentaciju omogućila je meni i svim prisutnima da naučimo toliko toga, a njen način prezentiranja bio je izvanredan. Svojim pristupom i ogromnom ljubavlju prema onome što radi ohrabrila je i mene da dublje istražim područje koje je predstavila i nastavim svoj put s novom inspiracijom kojom me nadahnula, kaže nam Arnela.
Lejla je jednom porukom dočarala svoju bogatu volontersku priču i privela naš intervju kraju:
Poručila bih svim trenutnim i budućim stipendistima Fondacije Hastor da cijene sve prilike koje im Fondacija pruža. Potičem vas da iskoristite svaku ponuđenu mogućnost, učestvujete u svakoj aktivnosti s ciljem učenja i razvoja vlastitih vještina jer će nam to, bez sumnje, biti od neprocjenjive koristi u budućnosti.
Članak pripremila: Aida Suljić