Intervju mjeseca donosi dnevnu dozu inspiracije kroz razgovor s Azrom Zahirović, HR menadžericom kompanije “Storsen Digital” i inspirativnom alumnisticom Fondacije Hastor.

1. Šta za Vas znači umrežavanje, zašto je to važno u profesionalnom životu i na koje sve načine možemo izgraditi profesionalne kontakte na početku karijere?

Umrežavanje je ključ svega – svoj najveći potencijal čovjek i ostvaruje kroz interakciju s drugima. Zato uvijek ohrabrujem mlade ljude da se aktivno umrežavaju, bilo kroz događaje, razmjene, edukacije ili treninge. Smatram da je najvažnije na početku biti zaista otvoren – otvoren za različite teme i perspektive. Naravno, ako imate neki sektor ili oblast koja vas posebno zanima, u vezi sa studijem ili karijerom, fokusirajte se na to. Pratite ljude iz te branše, čitajte, odlazite na relevantne događaje i ne bojte se prići i upoznati se.

Iskoristite i online platforme poput LinkedIna – komentirajte, dijelite svoje mišljenje i gradite svoje mreže svaki dan. I sama sam bila u sličnoj situaciji; ponekad se obratite kompaniji ili nekoj osobi za savjet ili saradnju – neki će vas odbiti, ali iznenadit ćete se koliko je ljudi spremno da pomogne.

2. Kako društvene mreže, kao npr. LinkedIn, utječu na Vašu karijeru i umrežavanje?

Društvene mreže, naročito LinkedIn, ključni su alat danas za povezivanje s profesionalcima iz različitih oblasti, kao i za praćenje tržišnih trendova i otkrivanje novih prilika. Svakodnevno koristim LinkedIn da bih osluškivala potrebe poslodavaca i prepoznavala talente.

LinkedIn nije samo platforma za pronalazak posla – često su tu otvorene i prilike za internship programe i junior pozicije koje su sjajan ulaz u karijeru. Kroz ovu mrežu imala sam priliku upoznati ljude s kojima sam ostvarila uspješne suradnje i dobila dragocjene savjete. Za mene je LinkedIn neizostavan svakodnevni alat koji mi omogućava da ostanem povezana s industrijom i kontinuirano se razvijam.

3. Šta mislite o virtuelnim događajima i online umrežavanju? Da li to ima isti efekat kao i susreti uživo?

Kada govorimo o događajima uživo i online, mislim da su obje strane medalje važne. Na onsite događajima imate priliku istaći se na način koji uključuje neverbalnu komunikaciju – izgled, geste, energiju – što ljudima pomaže da vas bolje zapamte. S druge strane, online događaji ruše geografske i finansijske barijere, pa vam omogućavaju da prisustvujete i umrežavate se na mjestima kojima inače ne biste mogli pristupiti. Zbog toga smatram da je važno biti aktivan i na jednom i na drugom polju.

4. Koje su ključne osobine koje tražite u potencijalnim kandidatima, posebno u sektoru tehnologije?

Ključne osobine koje danas traže sve zdrave kompanije jesu fleksibilnost i spremnost na učenje. Na engleskom se to lijepo kaže – be teachable. U tehnološkom smislu traži se dosta toga – razni stackovi, ali i sve veći broj pozicija u vezi je s AI. Uz tehnološki napredak gotovo da ne postoji alat ili vještina koju ne možete savladati, ali pitanje je koliko ste spremni i uporni u tome. Uvjerila sam se da su kandidati koji pristupe otvorenog uma i s fleksibilnim stavom često i najbolji radnici.
Pored toga, važne su i lične kompetencije i emocionalna inteligencija. U današnjem globaliziranom i internacionaliziranom svijetu ključno je znati kako razgovarati s ljudima, zatražiti pomoć i doprinositi timu. Ovo smatram posebno važnim za junior kandidate, jer tim vještinama grade osnovu za dalji razvoj.

Kratko i jasno – ako radite u privatnom sektoru, morate zaboraviti na pasivan stav, napredovanje samo po godinama staža ili da radite sve na isti način par godina. Sve se prebrzo mijenja, a ta vrsta “uljuljkanosti” više ne postoji. Dakle, ako želite napredovati, ne možete izbjeći kontinuirano učenje, praćenje trendova i spremnost na promjene. Tehnologija ne treba da nas plaši – trebamo naučiti kako je koristiti, ali nikad ne smijemo zaboraviti da smo mi ti koji na kraju slažu slagalicu i kritički razmišljaju.