Kroz razvojno partnerstvo Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH , “PREVENT COMPONENTS” d.o.o. Goražde i Fondacija Hastor implementiraju projekat „IDEAL – Unapređenje i razvoj sistema obrazovanja i učenja za plastičare u Bosni i Hercegovini“. Razvojno partnerstvo se realizuje u okviru programa develoPPP.de u ime Njemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). Projekat finansira BMZ i projektni partner iz privatnog sektora – kompanija “PREVENT COMPONENTS” d.o.o. Goražde. Sve aktivnosti Projekta doprinose uspostavljanju sistema stručnog obrazovanja koji je više orijentiran na tržište rada i poboljšanju imidža srednjeg stručnog obrazovanja, kao i povećanje broja kvalificirane radne snage kao glavnog doprinosa privrednom razvoju zemlje.

Okrugli stol „Unapređenje obrazovanja kroz saradnju privrede i obrazovnih institucija s primjerima dobre prakse“, koji su organizirali Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) i Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine (VTK BiH) u saradnji sa projektom „IDEAL – Poboljšanje i razvoj obrazovnog sistema za plastičare u Bosni i Hercegovini“, održan je 30.10.2019. godine u Sarajevu.

Predstavnici Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine potpisali su Memoranduma o saradnji kao načina iskazivanja zajedničkog opredjeljenja u odnosu na zajednički cilj promocije saradnje između privrednih subjekata, poslovnih udruženja i obrazovnih institucija kako bi se unaprijedilo obrazovanje u skladu s potrebama tržišta rada.

Učesnici okruglog stola diskutovali su o mogućnostima učešća privrednog sektora u kreiranju obrazovnog procesa, načinima prevazilaženja problema nedostatka kvalifikovane radne snage, inicijativama i aktivnostima koje se provode u svrhu usklađivanja obrazovnog sektora s potrebama tržišta rada,  te o standardu zanimanja i njegovom značaju za privredni sektor.

„Standard zanimanja predstavlja  prvi korak ka jačanju saradnje između škole i privrede, jer on ima za svrhu definisati sva potrebna znanja, vještine te pripadajuću samostalnost i odgovornost koje određena osoba mora imati kako bi bila sposobna raditi u određenom zanimanju. Na osnovu standarda zanimanja nastaju standardi kvalifikacija koji mladim ljudima donose uspjeh na tržištu. Standard kvalifikacija služi jasnom definisanju ishoda učenja koje osoba treba imati. Jasno definisani  standardi zanimanja i standardi kvalifikacije su preduslov za dobijanje kvalitetnih nastavnih planova i programa“, kazao je direktor Srednje stručne škole “Džemal Bijedić” Goražde Admir Kurtović.

Kao pozitivan primjer, direktor Fondacije Hastor Seid Fijuljanin naveo je Srednju stručnu školu “Džemal Bijedić” Goražde,  gdje jedno cijelo odjeljenje praktičnu nastavu, od prvog pa do trećeg razreda, pohađa u kompanijama koje se bave obradom i proizvodnjom plastičnih komponenti.

„Sama ta aktivnost je značajna zato što djeca rade na modernim tehnologijama, ali i nastavnici se informišu o modernim tehnologijama i samim tim su opremljeniji znanjem koje mogu da prenesu djeci u toku njihove teoretske nastave, u okviru planova i programa. Fondacija Hastor će s partnerima, prije svega s GIZ-om i ostalim kompanijama sličnih ili istih industrija, pokušati da replicira ovu praksu u drugim lokalnim sredinama i nadamo se da će u narednom periodu, od 2 do 5 godina, ovo postati masovna praksa , a već imamo najavljenu podršku i drugih međunarodnih organizacija koje će s GIZ-om podržavati ovu našu inicijativu“, kazao je Fijuljanin.

“Sredstva koja kompanija izdvaja za dualno obrazovanje ne treba gledati kao trošak, nego kao ulaganje koje daje dugoročne rezultate i stvara bolju budućnost kako za kompaniju, tako i za učenike srednjih stručnih škola” rekao je Anes Bunjo, rukovodilac Prevent Componentsa.

Svim učesnicima predstavljeni su primjeri uspješne saradnje privrednog i obrazovnog sektora u Bosni i Hercegovini nastale uz podršku projekta IDEAL, prventsveno primjer Prevent Componentsa. Namjera je okupiti predstavnike vlasti, privrede i obrazovnih institucija radi vođenja konstruktivnog dijaloga o pitanjima unapređenja obrazovanja kroz saradnju privrede i obrazovnih institucija.