U subotu, 11. augusta, u prostorijama ASA Prevent grupacije održan je osmi po redu sastanak studenata stipendista Fondacije Hastor u 2018. godini. Ovomjesečni sastanak je zaista bio poseban i interesantan, s obzirom na to da su u prvom dijelu sastanka studenti imali priliku prisustvovati prezentaciji njihovih kolegica, studentica i stipendistkinja Fondacije Hastor, Emine Šljivak i Nermine Ramić, koje su svoje znanje iz oblasti ekonomije odlučile podijeliti s prisutnim kolegama. U drugom dijelu sastanka studenti su imali priliku razgovarati s učiteljem Ramom o njegovoj knjizi, podijeliti utiske nakon čitanja te postavljati pitanja.

Sastanak je počeo Emininom i Nermininom prezentacijom na temu „Ponašanje potrošača“. Emina Šljivak i Nermina Ramić su studentice treće godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli i odlučile su da ostalim studentima stipendistima Fondacije Hastor prezentuju temu koja je povezana sa njihovim studijem i koju smatraju korisnom i interesantnom. Prezentacija je počela razgovorom o tome ko su zapravo potrošači te šta znači biti potrošač. Zatim su djevojke nastavile s obrazlaganjem pojmova usko povezanih s temom o kojoj su govorile, pa su nas upoznale s izrazom tzv. „kupovne moći potrošača“ te faktora koji utječu na potrošača i podstiču ga na potrošnju. Zajedno sa stipendistima razgovarale su o tome šta podrazumijeva izraz „ponašanje potrošača“ te su zajedno došli do odgovora kako je to proces koji podrazumijeva period prije, tokom i nakon kupovine, što je stipendiste navelo na diskusiju o tome koliko veliku ulogu u čitavom tom procesu igra odnos između osobe koja prodaje robu i kupca, odnosno između proizvođača i potrošača.

U sklopu prezentacije se također razgovaralo o tome da, pored potrebe, kod potrošača mora postojati i određena motivacija te kako ljudi često nisu svjesni svojih potreba onoliko koliko su svjesni svojih ciljeva. Djevojke su prezentaciju završile savjetom eksperata iz područja marketinga: najbolji oglas je zapravo zadovoljan potrošač, a s time su se i ostali stipendisti složili te pohvalili prezentaciju i odluku svojih kolegica da budu predavači tokom ovomjesečnog sastanka.

Drugi dio sastanka je protekao kroz razgovor o knjizi „Uči, piši…“, koju je učitelj Ramo predstavio na prošlomjesečnom sastanku, nakon čega su svi prisutni stipendisti dobili knjigu na poklon. Na ovom sastanku su imali priliku podijeliti utiske o knjizi nakon što su je pročitali, te su stipendisti izrazili svoje oduševljenje i uputili pohvale učitelju. Svi stipendisti koji su se javili izdvojili su ono što je za njih bilo posebno u ovoj knjizi, ono što je svakoga od njih najviše dotaklo; jednima se najviše dopao poetski dio knjige, drugima priče s učiteljevih putovanja i ljudi koji se spominju u sklopu tih priča, stvarni ljudi koji su u vrijeme kada su se te priče odvijale bili djeca, a koji su sada odrasli i izgrađeni ljudi. Treći su rekli kako su kroz ovu knjigu shvatili da se žele još više potruditi da svoje volonterske sastanke maksimalno iskoriste kako bi djeca zaista u isto vrijeme uživala, družila se i učila.

Učitelj Ramo je, podstaknut mišljenjima i komentarima stipendista, podijelio sa njima još nekoliko interesantnih i poučnih priča, detalja koji se odnose na priče u ovoj knjizi, kao i priča koje će biti dio naredne knjige. Kroz sve te priče, učitelj je konstantno pronalazio način da prisutnim stipendistima prenese neku pouku, poput toga da vježba čini majstora ili koliko je neophodno da radimo nešto što istinski volimo, pa je tako u jednoj ugodnoj i produktivnoj atmosferi protekao i ovaj sastanak studenata stipendista Fondacije Hastor.

 

Marina Cvjetković