Cilj naše rubrike „Male priče velikih volontera“ je da donosi inspirativne, kreativne i motivirajuće priče s naših volontiranja na terenu, a ovaj mjesec vam donosimo priču volonterske grupe čije su mentorice Adisa Bajramović, Lamija Slomić i Ajla Kahrimanović. Ovu vrijednu grupu čini 13 učenika stipendista Fondacije Hastor koji pohađaju Mješovitu srednju školu Čelić, a svoje volonterske aktivnosti s mentorima realiziraju u Čeliću.

Volonterski sastanci ove vrijedne grupe iz Čelića, prema riječima mentorica, uvijek započinju s osmijehom i dobrim raspoloženjem. Adisa, Lamija i Ajla se od trenutka ulaska u prostoriju trude postići pozitivnu atmosferu kako bi na učenike prenijele njihovo dobro raspoloženje i motiviranost za rad. U prilog tome govori činjenica da uspješno obavljaju svoje volonterske aktivnosti jer ih učenici dočekuju na mjesečnim sastancima toplo i srdačno, a posebno naglašavaju kako učenici s lahkoćom izvršavaju sve zadatke koje pripreme za njih. Na svakom sastanku ove vrijedne mentorice se trude da kroz interakciju uključe sve učenike tako što im unaprijed pripreme radionice vezane za temu i obezbijede materijale za rad. Sve što planiraju odraditi tog dana nikada ne započinju bez dobre teoretske pripreme, jer smatraju da
prvenstveno one moraju biti dobro upoznate s temom kako bi učenicima mogle temeljno objasniti pojmove o kojima govore, a tek onda raditi predviđene zadatke.

Ovomjesečne volonterske aktivnosti, kao i sve do sada, bile su bogate edukativnim i zabavnim sadržajem koje su mentorice pažljivo i temeljno isplanirale. U subotu 24. juna tekuće godine ova volonterska grupa se bavila temom „Uticaj čovjeka na očuvanje životne sredine/Klimatske promjene“. U uvodnom dijelu mentorice su prezentovale problem poremećaja klime i zagađenja okoliša, a onda su se bavile planom održivog razvoja. Nakon toga su kreirale interaktivnu radionicu, gdje su učenici na papiru individualno odgovarali na pitanje: „S kojim problemima se suočavaju ljudi u svijetu?“ Nakon duge diskusije i komentarisanja zasebno svakog problema zadatak je bio da odaberu probleme koji najviše utječu na klimatske promjene i zapišu ih pojedinačno na papire, koje su mentorice postavile na različite krajeve prostorije u kojoj su imali sastanak. Učenici su trebali pristupiti problemu za koji smatraju da je, po njihovom mišljenju, najvažniji te objasniti svoj izbor. Na kraju sastanka ova mentorska grupa je identifikovala ekološke probleme u njihovoj lokalnoj zajednici te su osmislili plan njihovog rješavanja, predložili su institucije koje bi im mogle u tome pomoći, materijale koji bi im bili potrebni i način volonterskog angažmana u svrhu doprinosa očuvanju naše životne sredine.

Ono što uvijek važi za stipendiste naše volonterske grupe jeste da se ne boje izazova i da nikada ne kažu da im je nešto teško uraditi, već u svakom zadatku nastoje ostaviti najbolji dio sebe. Mi smo ponosne što vodimo grupu budućih lidera, uspješnih poduzetnika, učitelja, naučnika i umjetnika. Ponosne smo, također, i što smo svih ovih godina poslužile kao uzori našim učenicima da budu što uspješniji i da se ne ograničavaju malim ciljevima, kažu Adisa, Lamija i Ajla koje svakog mjeseca svoju
kreativnost iskazuju upravo na mjesečnim sastancima.

Pored tema koje su vezane za ekologiju, Adisa, Lamija i Ajla narednog dana obradile su i temu: „Kako se pripremiti za tržište rada?“. S obzirom na to da su mentorice odabrale veoma široku temu, odlučile su da je prilagode uzrastu njihove mentorske grupe učenika te da im ukažu na važne segmente karijernog usmjeravanja koje ih čeka u daljem obrazovanju. Stipendistima su unaprijed najavile da ponesu elektroničke uređaje (ukoliko posjeduju prenosne tablete, laptop ili mobilne telefone) na kojima će moći izraditi prezentaciju. Adisa, Lamija i Ajla su učenike podijelile u parove i svaki par je dobio zadatak da osmisli naziv i poslovni plan kompanije koju bi mogao osnovati u budućnosti te su sve ideje trebali predstaviti na nekoliko slajdova. Cilj ove radionice bio je ukazati na kvalitetno izražavanje pri usmenom izlaganju, unaprijediti vještine javnog nastupa i pobijediti strah od govora pred većim brojem ljudi, kreirati dobru prezentaciju koja neće biti dosadna, preplavljena tekstom i uspavati publiku, nego je zaintrigirati i zadržati pažnju.

Na kraju sastanka simulirali su događaj koji su nazvali „Mali sajam zapošljavanja i obrazovanja budućih velikih poslodavaca“, koji su osmislili tako da svaki učenički par izađe ispred ostatka grupe i prezentuje svoje poslovne ideje, proizvode i usluge, a publika sluša, postavlja pitanja i izjasni se da li bi ostvarila saradnju s tom kompanijom na osnovu njihovih kompetencija i ideja koje su prezentovali. Na kraju svake prezentacije mentorice su dale svoj osvrt i ukazale na dobre dijelove prezentacije, ali i na ono što bi se trebalo poboljšati da svaki pojedinac (ili grupa) pobijedi konkurenciju na tržištu rada.

Adisa, Lamija i Ajla svojim trudom i nesebičnom predanošću zadacima mentora pokazuju svim stipendistima Fondacije Hastor da svaka tema može biti obrađena na kvalitetan i interesantan način te da učenici mogu imati višestruku korist od volonterskih sastanaka.

Volontiranje nam je promijenilo poglede na život jer smo zahvaljujući volontiranju shvatile da učenici posmatraju svaki naš korak i nastoje u budućnosti biti kao mi. Ukoliko u našem ponašanju uoče posvećenost, detaljnost, odgovornost i predanost, sigurne smo da će i sami pokazati te osobine i od budućih generacija stipendista kreirati nove pobjednike. Volontiranje nas je podiglo na viši nivo odgovornosti i ozbiljnosti, naučile smo poštovati vremenske rokove, uvažavati druga mišljenja, pohvaliti i kritikovati, a da učenici u tome vide samo dobru namjeru. Ostvarile smo nova poznanstva, pobijedile tremu i naučile boriti se s raznim poteškoćama na način da ih više ne gledamo kao probleme, već priliku da se istaknemo i dokažemo svoje potencijale. Smatramo da smo zahvaljujući volontiranju postavile mnogo veće ciljeve i spoznale svoju ulogu u životima učenika: volontiramo da budemo uzori i učiteljice drugima, a ne konkurencija i kamen spoticanja, zaključuju Adisa, Lamija i Ajla.

Ovu priliku koristimo da se zahvalimo Osnovnoj školi Čelić i Gradskoj biblioteci Čelić na ustupanju prostorija za mjesečna volontiranja koja realizuju naši vrijedni stipendisti.

Pripremila: Aleksandra Đukić