Priče vrijedne čitanja nerijetko su skrivene u životima ljudi koji nekad i nisu svjesni koliko su zapravo inspirativni. Stipendisti Fondacije Hastor svojim kontinuiranim volonterskim aktivnostima doprinose stvaranju jedne bolje i sretnije današnjice. Govoreći o važnim temama pomažu srednjoškolcima i osnovcima da stvaraju velike ambicije i da se uče pravim vrijednostima. Jednu divnu priču s volonterskog sastanka ovoga mjeseca donosi nam Luciana Martinović, studentica mentor koja svojim mjesečnim sastancima obogaćuje znanje učenika i Fondaciji redovno donosi nove ideje. Lucianin tim sastoji se od pet učenika, a posebnost ove malene grupe srednjoškolaca jeste ta da svi oni dolaze iz različitih gradova. Svoje sastanke redovno održavaju online, ali to ni na koji način ne umanjuje njihovu predanost i aktivnost.

Ova grupa vrijednih volontera čini poseban dio porodice Fondacije Hastor i obogaćuje ju pričama iz Srebrenice, Širokog Brijega, Travnika i Novog Travnika. Različitim zanimanjima upotpunjuju znanja i pronalaze zajedničke teme. Teme koje obrađuju većinom su vezane za glavnu i dodatnu temu predviđenu godišnjim planom i programom. U međuvremenu obrađuju slobodne teme koje pripremaju dogovarajući se jedni s drugima. Na taj način svako od njih se bar na trenutak okuša u ulozi mentora. Svaki od učenika ima priliku da predloži neku temu koja im je zanimljiva nakon čega Luciana kao mentor odabere odgovarajuće teme te im se detaljnije posvete.

Ovu malu mentorsku grupu čine Marina Trišić, Kemal Omerović, Matej Gašpar, Emina Đaja i Lamija Omeragić, a njihova mentorica Luciana svojih 5 sati volontiranja rasporedi na pet sastanaka od po sat vremena kako bi učenici bolje držali pažnju i bili aktivniji. Za svaki sastanak Luciana odredi posebnu temu kojoj se taj dan posvete, tako da ona sa svojom vrijednom ekipom mjesečno obradi pet tema. Ovog mjeseca posvetili su se sportu, pravilnoj ishrani i adekvatnom načinu života, a sve to začinili temom „Načini odijevanja“, gdje su razgovarali o tome da li i, ako da, kako stil oblačenja opisuje ličnost pojedinca.

Na prvom volonterskom sastanku Luciana je s učenicima obradila ovomjesečnu obaveznu temu „Fizička aktivnost i njeni benefiti za razvoj ličnosti“. Da bi dodatno motivisala svoju grupu stipendista, Luciana je kroz primjere prednosti i nedostataka sporta u životu pojedinca na narednom sastanku pripremila prezentaciju pod nazivom „Utjecaj sporta na mlade“. Primijetivši kako se ova tema može sagledati iz više uglova tokom ostalih sastanaka, učenici su imali priliku razgovarati o tome kako njihove aktivnosti utječu na izgradnju njihove ličnosti obrađujući temu „Moja aktivnost me mijenja“.

Luciana nam je ispričala kako izgleda jedan njihov sastanak. Na početku sastanka prvobitno ponove najbitnije pojmove s prethodnog volonterskog sastanka, a potom obrađuju temu koja je predviđena za trenutni mjesec. Najčešće su to ranije pripremljene prezentacije s adekvatnim ilustracijama. Tokom pripreme prezentacije, ali i tokom samog volontiranja, Luciana koristi razne internet-platforme, videozapise, kvizove (općeg) znanja te ankete koje pronađe na internetu, a sve se, naravno, prilagođava temi koja se obrađuje. Pored navedenog, prema mogućnostima i vremenu koje imaju na raspolaganju, održavaju i debate, gdje učenici biraju stranu rasprave i tako komuniciraju o trenutnoj temi.

Po potrebi se s učenicima dogovaram o aktivnostima koje njih zanimaju te tako spajamo ugodno s korisnim, odnosno volonterski sastanci postaju izvor znanja, ali i zanimljivosti (pozitivne energije) te učenja novih pojmova i utvrđivanja znanja koje smo već ranije stekli kako u školi tako i u životu. Sve u svemu, želim da na što kvalitetniji i zanimljiviji način učenicima prenesem znanje koje imam o temama koje su predviđene.

Učenici su za svoju mentoricu imali samo riječi hvale:

Sastanci su zanimljivi i s uzbuđenjem ih dočekujemo. Naučimo mnogo korisnih stvari, a ujedno se i zabavimo. Mentorica nam detaljno objasni temu i predstavi na najbolji način uz prezentaciju ili video. Na sastanku uvijek komuniciramo i uz njenu pomoć oslobodili smo se treme i straha od javnog nastupa. Ono što me posebno raduje na ovim sastancima jeste to što smo jedni drugima podrška i volimo se međusobno pomagati. – Emina Đaja

Luciana je za kraj svojim kolegama mentorima poručila kako da sastanke učine zanimljivijim i kvalitetnijim.

Moja poruka ostalim kolegama mentorima jeste da uvijek komuniciraju s učenicima. Komunikacija, tačnije razgovor je izvor znanja, odnosno novih saznanja i, prema mom mišljenju, najidealniji način praćenja stanja kod učenika, bilo da se radi o nekom problemu ili da je sve u najboljem redu. Također, u vezi s načinom vođenja volonterskih sastanka, svojim kolegama mentorima poručila bih da budu kreativni i da na najljepši način svoje znanje prenesu učenicima koji će po upisu na fakultete biti mentori. Na navedeni način može se postići cilj da učenici budu aktivni, vole sastanke i nestrpljivo iščekuju novo volontersko druženje i učenje novih pojmova, primjera i slično. Na zabavan i zanimljiv način se može ostvariti cilj da učenici budu na volonterskim sastancima uvijek prisutni kako fizički, tako i psihički.

 

Pripremila: Adelisa Begić