George Eliot kaže kako je „blažen uticaj ljudske duše koja istinski voli drugoga“. U okviru naše Fondacije Hastor koncept ljubavi ostvaruje se na mnogo načina, a onaj najposebniji očituje se kroz posvećenost volonterskom angažmanu. Stipendisti i stipendistice zahvaljujući pažljivo kreiranom sistemu volontiranja dobijaju priliku za dublje razumijevanje altruizma. U rubrici „Stipendista mjeseca“ težimo istaknuti pojedince među njima koji nesebičnom predanošću i aktivizmom značajno svakodnevno bogate našu zajednicu i doprinose postizanju naših ciljeva. Adisa Salkić inspirativni je primjer stipendistice koja je svojim doprinosom Fondaciji Hastor ovoga mjeseca zasluženo stekla titulu Stipendistice mjeseca.

Adisa Salkić porijeklom je iz Čelića i već četiri godine je stipendistica Fondacije Hastor. Njeni afiniteti usmjereni su prema prirodnim naukama, medicini, stranim jezicima, književnosti i drugim formama umjetnosti te društvenom aktivizmu, s posebnim osvrtom na humanitarni rad. U toku ove godine diplomirala je na Studiju medicinskolaboratorijske dijagnostike na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli. Još u osnovnoj školi istakla se kao odlična učenica, aktivno je učestvovala u realizaciji mnogih projekata, dala doprinos radu različitih sekcija i klubova, a bila je i pokretač humanitarnih akcija i postizala izvanredne rezultate na takmičenjima iz različitih oblasti.

Adisa je, s obzirom na to da je u toku implementacija novog modela volontiranja, učestvovala i u izradi priručnika za mentorski volonterski angažman i ovu odgovornost vidi ne samo kao čast već i priliku da svojim trudom i znanjem ostavi neizbrisiv trag u Fondaciji Hastor:

U izradi priručnika je, osim mene, učestvovalo i nekoliko drugih stipendistica Fondacije Hastor, a moj glavni angažman bio je u dijelu: „Kako se pripremiti za volonterski sastanak i koje osobine treba da posjeduje svaki mentor“. Predstavila sam svoja iskustva koja sam stekla tokom rada s djecom, užom i širom zajednicom. Smatram da je za pripremu volonterskog sastanka najvažnije biti odgovoran i kreativan. Odgovornost je bitna zbog učenja o tome kako poštovati i cijeniti vrijeme i vremenske rokove, ali i zbog vlastitih očekivanja da i učenici pokažu odgovornost. To znači da su mentori, u svakom smislu riječi, učitelji i praktikanti kodeksa lijepog i odgovornog ponašanja. Kreativnost je jedan od ključnih aspekata volontiranja jer s novim i inovativnim idejama dolaze veća interesovanja okoline za uključivanje u filantropsku misiju koju promoviše Fondacija Hastor.

Adisa je postigla izuzetne rezultate u ulozi predavačice na različitim radionicama, njene govorne i izražajne sposobnosti otvorile su vrata i pozornici. Aspekt edukatora u kojem se okušala usko je povezan i s njenom funkcijom mentorice u okviru Fondacije Hastor:

Najviše sam ponosna što sam u ulozi mentorice ispratila brojne generacije divnih i uspješnih mladih ljudi koji su i sami postali mentori i ostavljaju trag u našem društvu. U ponašanju i govoru svojih učenika stipendista primijetila sam zahvalnost zbog toga što im nikada nisam dala da odustanu i pokleknu pred naizgled nesavladivim preprekama i što sam ih učila kako da svoja znanja i vještine primijene u svakodnevnom životu, ali i u obrazovanju. Fokus mog djelovanja bio je da im pomognem u pobjeđivanju straha od javnog nastupa i da se ne plaše govora pred velikim brojem ljudi, polaganja usmenih ispita, izlaganja poslovnih ideja i slično. Trudila sam se da ih pripremim za put karijernog usmjeravanja i da dođu spremni na tržište rada, bez ikakvog straha i napetosti. Međutim, najvažnije, nastojala sam da im budem prijateljica i uzor, da im pružim prijateljsku ruku i svakom učeniku individualno pokažem da mnogo vrijedi te da sam pronađe svoju vrijednost i svrhu na ovome svijetu.

Adisa navodi da su njene kompetencije i ambicije prerasle u veći nivo onda kada je postala stipendistica Fondacije Hastor:

Postala sam mentorica mlađim stipendistima, učenicima osnovnih i srednjih škola, i slobodno mogu reći da je svako dijete kojem sam bila mentor bilo moja porodica. Nesebično sam se trudila da prenesem znanje koje posjedujem, ali i da ih pripremim za životne izazove i izazove u obrazovanju. Moja, još uvijek neispunjena, želja je da postanem predavačica ili profesorica, a na volonterskim sastancima imala sam priliku da stanem u cipele profesorice i doživim taj magični osjećaj prenošenja znanja na druge. Svaki put kada bih stala ispred svojih učenika da nešto ispričam, prezentujem ili održim radionicu, meni je zadovoljstvo bilo na najvišem nivou jer sam vidjela želju u očima moje male publike da nešto nauče od mene i osjećala sam da u meni vide uzor.

Od samog njenog postanka misija Fondacije Hastor je širenje znanja među mladim ljudima, međutim, jednako važna komponenta je aktivna podrška lokalnoj zajednici. Inspirisana volonterskim aktivnostima Fondacije Hastor, naša Adisa je u saradnji s nekoliko drugih stipendista Fondacije Hastor uspješno organizovala niz filantropskih inicijativa: prikupljanje finansijskih sredstava za kupovinu školskog materijala za prvačiće, prikupljanje odjeće i obuće za djecu nižeg socio-ekonomskog statusa na području općine Čelić, prikupljanje prehrambenih proizvoda za porodice u potrebi i angažiranje u uređenju i održavanju igrališta i odmarališta.

Adisa kao ključnu ulogu Fondacije Hastor prepoznaje sljedeće:

Biti dio Fondacije Hastor je poseban stepen zadovoljstva. Pomogla mi je da upotpunim svoje vještine i završim školovanje s visokim prosjekom i ogromnim samopouzdanjem, da se ne bojim nikakvog izazova i, najvažnije, da svakom čovjeku budem ČOVJEK. Očekujući samo finansijsku potporu na početku, dobila sam mnogo više, ono o čemu nisam mogla ni maštati – životno obrazovanje koje se ne može steći ni u jednoj školi i znanje koje je moguće prenositi na sve generacije.

 

Pripremila: Semina Sadiković