Prvo brojno okupljanje studenata stipendista Fondacije Hastor u novoj 2020. godini održano je 18. januara u prostorijama ASA Prevent grupacije. Sala je bila ispunjena do posljednjeg mjesta studentima koji su željni novih druženja, različitih spoznaja te razmjene mišljenja i iskustava. Ovomjesečni sastanak je protekao upravo u takvom duhu, a studenti su imali priliku prisustvovati zanimljivom i nadasve korisnom predavanju njihovog kolege, stipendiste Adnana Hatibovića.
Adnan Hatibović je student master studija na Odsjeku za sociologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu i aktivni stipendista Fondacije Hastor već drugu godinu zaredom. Kako bi doprinio radu Fondacije Hastor, pomogao kolegama i s istima se zbližio, odlučio je održati predavanje na jednu od trenutno najaktuelnijih tema koja se tiče omladine, a u vezi je s obrazovanjem.
Fokus predavanja je bio na ulozi obrazovanja u razvijanju mišljenja i ponašanja. U tom smislu, razgovaralo se o značaju obrazovanja, kao jednog cjeloživotnog procesa. Kada je riječ o modelu obrazovanja koji se primjenjuje u našem društvu, možemo zaključiti kako bosanskohercegovački koncept obrazovanja više sliči enciklopedijskom konceptu, koji podrazumijeva istovremeno istraživanje raznih naučnih oblasti: prirodnih, društvenih, humanističkih i sl.
Kako je u današnjici obrazovanje osnovna stepenica ka ostvarenju brojnih ciljeva, naš predavač je govorio o obrazovanju kao specifičnoj „opremi“ za rad, s obzirom na to da su srednje škole i univerziteti najznačajnija mjesta na kojima mladi imaju priliku steći znanja i kompetencije za radni proces, kao i specijalizirati se i razviti brojne praktične vještine.
Naši stipendisti su zajedno s Adnanom zaključili kako postoje brojni faktori koje treba da uzmemo u obzir kada je riječ o uspjehu. Prije svega, na postizanje određenog cilja, koji dalje vodi ka uspjehu, ne smijemo zanemariti neophodno znanje, uz koje se vezuju određene sposobnosti i vještine. Pored toga, za izgradnju uspješne ličnosti potrebni su titula, autoritet, poznanstvo, kao i prikladno ponašanje. Nepobitna je činjenica kako svi ovi faktori imaju jednaku važnost u procesu samoostvarenja.
Posljednji dio Adnanovog predavanja je bio fokusiran na koncept obrazovanja koji je svrsishodan i produktivan. Posmatrajući s tog aspekta, pomenut je Humboldtov koncept univerziteta i obrazovanja, koji podrazumijeva aktivno učešće i sudjelovanje učenika i studenata u obrazovnom procesu. Takav model obrazovanja rezultira studiranjem u svrhu stjecanja znanja i proizvodnjom boljih ljudi, koji će se izgraditi kroz razvoj kritičkog mišljenja i sposobnosti samostalnog zaključivanja.
Aktivnim učešćem prisutnih studenata i razgovorom s našim predavačem, došli smo do kraja sastanka i zaključka kako je za izgradnju ličnosti važno razviti i razvijati radne navike, znanja i sposobnosti, te podsticati duhovnost i kreativnost, a sve to je neodvojivo od određenih moralnih vrijednosti. Ponosno ističemo kako se sve pomenute vrijednosti svakodnevno promovišu i njeguju u našoj fondaciji, uz neprekidno naglašavanje važnosti obrazovanja, koje je u Fondaciji Hastor – izbor pobjednika!
Maida Husnić