Fondacija Hastor se pored mnoštva uspješnih projekata može pohvaliti i projektom „Ljetni raspust u Holandiji“ koji s posebnim zadovoljstvom realizuje svake godine u saradnji s holandskom organizacijom „Stichting Kinderhulp Bosnië“. Ideja projekta je pružiti priliku djeci iz ruralnih područja i s lošim socio-ekonomskim statusom priliku da posjete Holandiju, sklope životna prijateljstva i steknu iskustva za pamćenje. Ove godine projekt je realizovan u junu i priliku za posjetiti predivnu zemlju tulipana dobilo je 28 djece iz Kaćuna pored Busovače, Opare pored Novog Travnika i Novog Travnika.

S obzirom na to da je stigao veliki broj prijava, administracija Fondacije Hastor imala je težak zadatak da izabere one studentice koje će putovati u Holandiju. Nakon pažljivog odabira odlučila je pokloniti povjerenje svojim studenticama stipendisticama Amili Glamočak i Edni Porči, koje su oduševljeno preuzele ulogu pratnje našim malim putnicima. Amila kaže da je s nestrpljenjem poslala motivaciono pismo i željno iščekivala e-mail s odgovorom:

Bila sam presretna kada su me odabrali i s nestrpljenjem sam čekala da upoznam kolegicu s kojom idem. Zbog nedostatka vremena upoznale smo se preko videopoziva. Edna i ja smo imale mnogo pitanja i nedoumica u vezi s tim kako ćemo savladati razne izazove na ovom putovanju jer se radilo o većem broju djece, ali uz savjete studentica koje su na ovo putovanje išle prošle godine, odlično smo se pripremile. Došao je 9. juni, dan polaska, tada smo se Edna i ja uživo vidjele prvi put, super smo se uklopile i istovremeno ušle u ulogu liderica. Odmah sam znala da će ovo biti nezaboravno iskustvo jer sam imala sjajnu kolegicu.

Amila ističe kako je moment polaska bio jako emotivan kako za djecu koja se prvi put rastaju na tako dug period od svoga doma tako i za roditelje. Međutim, čim su se svi smjestili u autobus, ona i Edna su se maksimalno potrudile da zabave djecu i probude im avanturistički duh neophodan za putovanje. Edna kaže da je uživala posmatrati kako se djeci iz dana u dan budi sve veća znatiželja i potreba za druženjem:

Putovanje je započelo s puno uzbuđenja i radoznalosti kako kod djece tako i kod mene i kolegice Amile. Znali smo da ovo iskustvo donosi veliku odgovornost, ali uz podršku administracije Fondacije Hastor osjećale smo se spremnim za ovaj poseban izazov. Svaki trenutak proveden s djecom bio je neprocjenjiv. Iz aktivnosti u aktivnost, svakim danom postajali su sve opušteniji, otvoreniji i radoznaliji. Bila sam oduševljena vidjeti koliko su brzo stvarali međusobne veze i kako su spremno dijelili svoje priče sa mnom i ostalim učesnicima. Posebno je bilo emotivno vidjeti kako su djeca bila pod dojmom dolaska u Holandiju. Njihov entuzijazam i znatiželja spram nove kulture bili su naprosto nevjerovatni. Uloga vodiča nije bila samo pružiti informacije i usmjeravati ih kroz aktivnosti, već biti tu i kao podrška i ruka vodilja tokom njihovog putovanja.

Iako su imali mnogo vremena da se upoznaju i druže s porodicama kod kojih su boravili u Holandiji, djeca su svaki dan imala isplanirane radionice i aktivnosti zbog kojih će njihov boravak ostati nezaboravan i koje su, između ostalog, bile prilika za razvijanje empatije i ostalih pozitivnih osobina. Amila nam je ukratko predstavila sve te aktivnosti:

U nedjelju, 11. juna, imale smo prvu radionicu na kojoj su djeca farbala figurice životinja nakon čega su nam svima uručeni prigodni pokloni. Sve naše aktivnosti su prilično dugo trajale i uživala sam u druženju s djecom. Sljedećeg dana išli smo u posjetu porodicama kod kojih djeca provode svoj ljetni raspust. Divila sam se njihovom brižnom i velikodušnom odnosu prema djeci. Vidjela sam koliko se trude da djeci omoguće jedan nevjerovatan ljetni raspust koji će pamtiti cijeli život te da kroz njega nauče najbolje ljudske osobine. U utorak, 11. juna, išli smo na igralište Hulie, gdje smo proveli sedam sati. Djeca su se zabavila na raznim trampolinama, toboganima, ali i na bazenu. U četvrtak, 15. juna, uslijedio je Lavirint kukuruza, Maisdoolhof. Djeca su imala puno toga za doživjeti, igrati i naučiti. Neke od aktivnosti bile su: lavirint, go-kart s mjerilom brzine, cornhole, boćalište, 3 vrste blokova za slaganje koji su nekima bili posebno zanimljivi pa su se takmičili ko će napraviti veću konstrukciju. Ovdje su vidjeli i razne životinje. Već 18. juna imali smo piknik, uživali smo u raznovrsnoj hrani i igrama s djecom. Idućeg dana igrali smo Bingo, gdje su sva djeca dobila nagrade, bilo je zanimljivo gledati kako iščekuju svaki sljedeći broj koji im možda donosi neku od nagrada. Nakon Binga otišli smo na jahanje konja. Dani su prolazili, a nama je bilo sve zanimljivije, djeca su se u drugoj sedmici već jako dobro navikla na razdvojenost od svojih roditelja. U srijedu, 21. juna, cijeli dan smo proveli u Eftelingu, zabavnom parku s temom fantazije u Kaatsheuvelu. U ovom parku atrakcije odražavaju elemente drevnih mitova i legendi, bajki, basni i folklora. Išli smo na mnogobrojne atrakcije, izmjenjivale su se neke od najstrašnijih kao što je Dive coaster slobodnog pada s 30 m visine i brzinom od 90 km/h, a onda bi uslijedile opuštajuće atrakcije. Park Efteling je definitivno bio najdraži djeci, što smo saznale iz ankete na kraju putovanja.

Kada je riječ o porodicama koje su ugostile djecu, Edna kaže da su je oduševile svojim ophođenjem prema djeci i da su mnoga djeca upravo zbog toga poželjela da ostanu u kontaktu sa svojim odabranim porodicama na duže staze i da ih čak i posjete nekada u budućnosti:

Porodice domaćini su također zaslužile svaku pohvalu. Njihova srdačnost, otvorenost i želja da djeci pruže najbolji mogući raspust kroz različite aktivnosti, ukusnu hranu i upoznavanje s holandskom kulturom bili su nevjerojatni. Završetak putovanja donio je mješavinu emocija – radost zbog novih prijateljstava koja smo stvorili i tuga što se moramo oprostiti. No, znam da će uspomene na ovo putovanje ostati duboko usađene u mom srcu zauvijek.

Iako su ona i njena kolegica Amila preuzele veliku odgovornost i obavezu odlaskom na ovaj put, istaknule su kako je ovo bila odlična prilika i za njih da posjete jednu predivnu zemlju i steknu nova nezaboravna iskustva. Drugu sedmicu boravka u Holandiji imale su više vremena za sebe i odlučile su ga iskoristiti na što bolji način. Obilazile su gradove, išle u šetnju, šoping, vožnju biciklima, upoznavale su nove ljude, a u međuvremenu su se preselile kod druge porodice kod koje su također trebale boraviti.

Boravak u Amsterdamu cijeli dan posebno je iskustvo kojim su se odlučile počastiti, oduševila ih je duga vožnja kanalima Amsterdama kao i upoznavanje historije grada i obilazak uz vodiča i Državni muzej. Kažu da im je u Amsterdamu ostalo još puno toga za obići i da su se definitivno odlučile na povratak u taj predivni grad prvom prilikom u budućnosti.

Amila je s nama podijelila i utiske s posljednje večeri u Holandiji kao i dio emocija s povratka nazad u Bosnu i Hercegovinu:

Posljednja, a ujedno i oproštajna noć bila je 23. juna, to je bilo nešto posebno što ću dugo pamtiti, svako od nas je trebao spremiti koreografije, djeca su se jako dobro snašla i cijelu noć smo uživali, pjevali i plesali. Bilo je posebno emotivno na kraju večeri kada su se djeca zahvalila porodicama koje su ih ugostile i poklonila im cvijeće. Sve aktivnosti za 16 dana provedenih u Holandiji bile su jako dobro organizovane i zanimljive djeci, radovali su se svakoj sljedećoj aktivnosti. Jutro pred povratak u Bosnu bilo je jako emotivno, suze su se nazirale na našim licima, pozdravljanje sa svima ispred autobusa je trajalo dugo. Nakon predivnih 16 dana morali smo krenuti. Putovanje je prošlo bez problema. Roditelji u Bosni su ih zagrljajima dočekali, a djeca su s nestrpljenjem čekala da im pokažu sve poklone iz Holandije. Na kraju ovog putovanja djeca su rekla da im je bilo mnogo bolje nego što su očekivali, rekli su da bi željeli ostati u kontaktu s porodicama kod kojih su boravili, a neki bi čak željeli i živjeti u Holandiji.

Posebno su se zahvalile Fondaciji Hastor na ovoj prilici, ali i predivnim članovima „Stichting Kinderhulp Bosnië“ organizacije koji su marljivo radili s ciljem da pomognu djeci i samim tim im pokazali snagu i važnost zajednice i omogućili im da budu dio nezaboravnog iskustva za djecu iz Bosne i Hercegovine. Ističu kako su na ovom putovanju stekle mnoge vještine i upoznale novu kulturu, a uz to su imale priliku gledati sretna lica mlađih stipendista i diviti se dječijoj radosti zbog putovanja i novostečenog iskustva, što ih je, kako kažu, posebno ispunilo. Istaknule su kako su ovim putovanjem po ko zna koji put uvidjele da je Fondacija Hastor doprinijela dječijoj sreći koju će bez sumnje pamtiti zauvijek. Fondacija Hastor je na primjeru Edne i Amile još jednom potvrdila važnost svoje misije u našoj zemlji i koliko su mladi nosioci budućnosti iste. U isto vrijeme smo ponosni na naše stipendistice koje su svojom pažnjom i odgovornošću doprinijele da i ove godine projekt „Ljetni raspust u Holandiji“ bude nezaboravno iskustvo za naše mlađe stipendiste koji su iz Holandije ponijeli samo najljepše uspomene i prijateljstva.

U našoj rubrici Objektiv možete pronaći više fotografija s ovog uzbudljivog putovanja!