„How you do anything is how you do everything!“

Tipično vedro proljetno jutro, devetnaestog dana u mjesecu maju, u prostorijama ASA Prevent grupacije zasigurno je odisalo željom za progresom i ogromnom pozitivnom energijom za koju su zaslužne gošće ovomjesečnog sastanka studenata stipendista Fondacije Hastor. Majsko interaktivno predavanje je na prisutne ostavilo zaista jak dojam, a principi i poruke koje su naše gošće akcentirale u okviru istog, stipendistima će u značajnoj mjeri koristiti kako u toku njihovog poslovnog, tako i generalno u toku životnog puta.

Naime, gošće ovomjesečnog sastanka bile su Ema Bukovica i Dijana Duvnjak, stručnjakinje iz oblasti komunikacija i PR-a. Njihovo izlaganje prvenstveno je bilo fokusirano na suštinski značaj procesa komuniciranja u interpersonalnim odnosima ljudi, a nadalje i na neupitnu važnost istog u poslovnom svijetu. Valja istaći da je mladim, ambicioznim i obrazovanim ljudima, kakvi su stipendisti Fondacije, ovakva jedna tema od izuzetnog značaja, primarno zbog činjenice da se većina njih trenutno nalazi upravo na prvoj stepenici ka ulasku u sferu poslovanja, a samim tim i sferu poslovne komunikacije.

U okviru svog predavanja, Dijana i Ema su tretirale tri primarna segmenta, odnosno tri esencijalna  faktora bez čije spoznaje, detaljne analize i evaluacije nije moguće uspostaviti efektivnu i produktivnu komunikaciju u poslovnoj, ali ni u svakodnevnoj interakciji općenito. Uspostavljanje asertivne komunikacije, usvajanje prezentacijskih vještina, te svijest o važnosti i utjecaju neverbalne komunikacije, kojom, referirajući se na brojna istraživanja, govorimo nerijetko više nego posredstvom riječi, predstavljaju tri elementarna faktora onoga što mi komuniciramo o sebi, odnosno poruke o vlastitoj ličnosti koju, svjesno ili ne, diseminiramo drugim ljudima.

Asertivna komunikacija predstavlja ključ uspjeha kada je u pitanju zalaganje za svoje stavove i prava, a podrazumijeva situaciju u kojoj individua komunicira svoje stavove i zahtjeve na način da poštuje i aktivno sluša i drugu stranu, kako bi u konačnici obje strane bile zadovoljne ishodom uz obostranu korist, odnosno termin popularno nazvan „win-win“. Uspostavljanje ovakvog efektivnog tipa komunikacije moguće je isključivo u sinergiji još dva faktora, a oni su aktivno slušanje i prisustvo empatije. Između ostalog, gošće su, posredstvom izvjesnih vježbi, s prisutnim stipendistima podijelile određene metode i trikove koji olakšavaju komunikaciju, te u mnogome smanjuju strah od javnog nastupa, što dalje rezultira optimalnim načinom na koji možemo izraziti ono što želimo iskomunicirati s drugima. Drugi dio predavanja bio je posvećen samoj analizi, ali i utjecaju neverbalne komunikacije na naše svakodnevne interakcije, što se studentima učinilo i najzanimljivijim, a mnogo toga su mogli i usvojiti, te eventualno kasnije primijeniti u najrazličitijim životnim situacijama.

Budući da se polje komunikacija, naročito u 21. vijeku, nalazi u procesu ekspanzije i da se važnosti i utjecaju istog posvećuju brojna istraživanja, ovakvo jedno interaktivno predavanje je zaista bilo kako suštinski potrebno, tako i na samom kraju produktivno. Zbog same strasti i posvećenosti svom poslu, Dijana i Ema su savršen primjer da je voljeti i živjeti ono što radiš, zapravo ključno kada je u pitanju uspjeh, zadovoljstvo, pozitivna energija, ali i samopouzdanje. Dijana je to na optimalan način poentirala istakavši: „How you do anything is how you do everything!“  I zaista, konzistencija i posvećenost su ono što nas čini izgrađenim ličnostima i specifičnim, samosvjesnim individuama.

 

Amina Vatreš