Okrugli sto na temu „Raspoređivanje učenika na praktičnu nastavu u privredne subjekte“ održan je u petak, 28. maja 2021. godine u organizaciji Fondacije Hastor, društva Prevent Components d.o.o. Goražde i Njemačkog društva za međunarodnu saradnju (GIZ) u okviru projekta „IDEAL – Poboljšanje i razvoj obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini“.

U okviru projekta IDEAL izrađena je Analiza raspoređivanja učenika na praktičnu nastavu u privredne subjekte, u svrhu prikaza zadovoljstva škole i privrednih subjekata trenutnom praksom raspoređivanja učenika na praktičnu nastavu u privredne subjekte te postojanja interesa za promjenu i unapređenje prakse.

Okruglom stolu su, uz organizatore, prisustvovali učesnici procesa raspoređivanja učenika na praktičnu nastavu – predstavnici Srednje stručne škole „Džemal Bijedić“ u Goraždu, predstavnici privrednih subjekata, kao i Ministarstva obrazovanja Bosansko-podrinjskog kantona i Pedagoškog zavoda.

Cilj okruglog stola se ogledao u predstavljanju rezultata Analize raspoređivanja učenika na praktičnu nastavu u privredne subjekte i prikupljanju informacija od predstavnika privrede i škole o načinu raspoređivanja učenika na praktičnu nastavu u privredne subjekte, a koji u budućnosti mogu poslužiti kao osnova za odluku Ministarstva o tome da li postoji potreba za promjenama Pravilnika o raspoređivanju učenika na praktičnu nastavu.

Direktor Fondacije Hastor Seid Fijuljanin je naglasio kako će neki od ciljeva i želja za budući rad biti usmjereni ka reprodukciji ove prakse i na širem bosanskohercegovačkom području, ne samo na području Bosansko-podrinjskog kantona:

Možemo slobodno reći da je ovaj projekat još u svojoj pilot fazi doživio potpuni uspjeh. Ovaj okrugli sto još jednom doprinosi našim budućim koracima, gdje ćemo do trenutka konačne implementacije ovog projekta u Bosansko-podrinjskom kantonu, ali i u ostatku države imati precizno definirane procese i moći ćemo uspješno odgovoriti na sva pitanja koja će se nametnuti od strane roditelja i djece koja u budućnosti dolaze na praktičnu nastavu u privredne subjekte.

O važnosti samog projekta, kao i izmjenama trenutne prakse raspoređivanja učenika na praktičnu nastavu, s obzirom na činjenicu da privredni subjekti nemaju utjecaj na odabir učenika koji će pohađati praktičnu nastavu, govorila je savjetnica iz Njemačkog društva za međunarodnu (GIZ) Majda Tolić:

Ovo je početak jedne veoma važne i velike priče uzmemo li u obzir da je ovakav proces u Srbiji od prvih pilotnih koraka do uspostavljanja samih zakonodavnih okvira, tj. do usvajanja pravilnika trajao oko deset godina. Prije svega, potrebno je steći neko iskustvo i vidjeti šta je primjenjivo, a potom to definisati pravilnikom. Kompanije bi svakako trebalo da učestvuju u procesu odabira učenika i da im se daju svojevrsna prava. Da bi kompanije opstale na tržištu rada, moraju imati dobre uposlenike i poslovno pozitivno djelovati.

Mladi ljudi, koji su okosnica za razvoj i napredak bosanskohercegovačkog društva, zaslužuju prilike za kvalitetnu edukaciju i profesionalno usavršavanje te se nadamo da će ovakve prakse ubrzo oživjeti i u drugim dijelovima Bosne i Hercegovine.