Kako nam je svima i više nego dobro poznato, Fondacija Hastor se u proteklih 17 godina svoga rada i djelovanja isticala po pažljivo osmišljenom programu volontiranja njenih stipendista. Sve ovo vrijeme Fondacija Hastor kontinuirano radi i na podršci obrazovanju, stručnom usavršavanju, ali i poboljšanju svog volonterskog procesa. Jedan od iznimno važnih, pa možda i najvažnijih, aspekata volontiranja u okviru Fondacije Hastor svakako je mentorski rad studenata stipendista s mlađim stipendistima učenicima. Nastojeći što više pomoći i olakšati svojim stipendistima i osluškujući njihove potrebe i ideje, u prethodnom periodu aktivno smo radili na kreiranju novog modela volontiranja u Fondaciji Hastor.

Novi model volontiranja, čija je implementacija već započeta, pored mentorskog rada s učenicima, bit će dodatno obogaćen novim volonterskim aktivnostima, kao i specijaliziranim klubovima. Na ovaj način rada naši stipendisti, učenici osnovnih i srednjih škola, će imati višesturku korist. Na volonterskim sastancima sa svojim mentorima imat će priliku da usvajaju znanja i vještine koje će im biti korisne u svakodnevnom životu, u toku zajedničkih volonterskih akcija sa svojim mentorima će od malih nogu biti motivisani da čine dobra djela, šire lijepe ljudske vrijednosti i imat će imati priliku da čine korisne stvari u svojoj lokalnoj zajednici, a priliku da prodube znanje iz školskih predmeta i budu što uspješniji u školi imat će kroz specijlazirane klubove za različite predmete i oblasti. Glavni zadatak ovih klubova bit će da pruže inkluzivne radionice i časove učenicima stipendistima koji imaju poteškoća s nekim školskim predmetima, a oni koji su posebno nadareni i talentovani za određene oblasti imat će priliku dodatno razvijati svoje vještine radeći sa stipendistima mentorima koji će voditi naše specijalizirane klubove.

U cilju još značajnijeg unapređenja i poboljšanja ovog tipa volonterskog angažmana stipendista, te što bolje pripreme mentora za kvalitetan rad s učenicima, Fondacija Hastor je u prethodnom periodu u saradnji sa stručnjacima iz područja psihologije, pedagogdije te edukacije i rehabilitacije, organizirala obuku za mentore koordinatore koji će tokom naredne akademske godine biti zaduženi za unapređenje volonterskog angažmana studenata mentora, a obukama se nastojalo obuhvatiti sve važnije grane nauka koje su specijalizirane za rad s djecom osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta.

Svoje impresije s održane obuke prenijela nam je stipendistica Irma Lipovac istaknuvši sljedeće:

Ova obuka bila je nadasve korisna i svakako je dala snažne poruke podrške i motivacije nama studentima kao budućim mentorima koordinatorima Fondacije Hastor. Pored toga, postavila je i jake temelje za svaki oblik našeg rasta i nadogradnje u ovoj plemenitoj ulozi koju ćemo imati u vremenu koje je pred nama. Ono što mi se posebno svidjelo na obuci jeste to što je bila poput otvorene platforme za diskusiju, gdje smo mogli postavljati pitanja iz raznih oblasti te smo na taj način uspjeli ukloniti brojne nejasnoće koje smo imali. Upravo je ovo jedan od najbitnijih faktora zbog kojeg smatram da nam je obuka pomogla da se oslobodimo mnogih strahova koje smo prije nje imali i vjerujem da nas je jako dobro pripremila za novi oblik našeg volonterskog angažmana. Nadam se da ćemo moje kolege i ja uloge koje su pred nama izvršavati na što odgovorniji i efikasniji način.

Glavni cilj ove obuke bio je pripremiti mentore koordinatore da budu bolji mentori studentima koji volontiraju s mlađim stipendistima. Mentori koordinatori su novi segment volonterskog programa Fondacije Hastor koji je osmišljen kako bi se što više pospješio volonterski angažman studenata mentora koji nastoje svakodnevno kreirati kreativne i edukativne sadržaje za mlađe stipendiste. Stoga će mentori koordinatori imati ulogu koordinatora koji su u toku ove obuke stekli mnogo znanja i usvojili nove vještine kako bi volonterski rad s učenicima stipendistima bio još djelotvorniji.

Naši stipendisti su prateći savjete i upute stručnjaka iz gore navedenih oblasti značajno pripremljeni za izuzetno odgovorne zadatke koji ih čekaju u budućnosti. Treba istaknuti da su studenti stipendisti koji su pratili obuku i koji će preuzeti ulogu koordinatora mentorima izabrani pažljivo, pri čemu su u obzir uzeta njihova interesovanja, sklonosti, osobine, a jedan od važnih faktora pri odabiru bila je i oblast koju studiraju. Dakle, mentori koordinatori će zbog stečenih znanja koja nose s ove obuke biti važna podrška i pomoć studentima mentorima, što će direktno unapređivati njihove mjesečne sastanke s učenicima. Na taj način omogućeno je ciklično prenošenje znanja na mlađe generacije stipendista koji će u budućnosti biti osposobljeni prepoznavati izazove i suočavati se s njima.

Inela Hodžić bila je dio ove obuke i kao studentica stipendistica koja će imati ulogu mentora koordinatora istaknula je sadržaj i koristi održane obuke:

Na obuci s pedagogom imali smo priliku čuti različite načine na koje se mogu organizirati zanimljivi časovi i radionice za djecu, dobili smo savjete vezane za držanje pažnje učenika te smo imali priliku naučiti tehnike i metode za poticanje kritičkog razmišljanja učenika. Lično meni ova predavanja su zaista bila korisna te sam dobila više ideja i aktivnosti koje bih radila sa svojim učenicima, a koje ću nastojati prenijeti na mentore koji rade sa svojim grupama. Nakon radionice sa pedagogom uslijedila je radionica s psihologom. Na ovoj radionici više smo se bazirali na ispravno rješavanje problema s kojima smo se susretali tokom našeg volontiranja s učenicima. Na kraju smo od stručnjaka za edukaciju i rehabilitaciju čuli jako puno korisnih stvari koje možemo iskoristiti u radu s djecom s poteškoćama u razvoju, od pristupa djeci, ostvarivanja kontakta s povučenim osobama do uređaja i metoda koje možemo koristiti kako bismo ostvarili lakšu komunikaciju s djecom.

S obzirom na sve prethodno istaknuto, sve informacije koje su u toku obuke prenijeli stručnjaci, učesnici ove obuke moći će implementirati i u drugim aspektima svoga djelovanja, ali i okviru buduće profesije, zbog čega će imati višestruku korist. Kako smo već i naglasili, pripremljeni su za odgovorne i važne zadatke i imat će veliku ulogu u radu s učenicima. Ovim modelom volontiranja želimo još više pomoći učenicima da razvijaju svoju ličnost, rade na sebi, da kreiraju svoju snove i prepoznaju svoje vještine kako bi u budućnosti postali samosvjesniji odgovorniji članovi bosanskohercegovačkog društva.

Na kraju, želimo se zahvaliti našim predavačima: Irmi Pašić-Muhović, Nejri Bašić i Selmiru Hadžiću što su izdvojili svoje vrijeme i održali ovu veoma značajnu obuku za naše stipendiste. Želimo istaknuti da održana obuka i novi model volontiranja nije samo značajan korak za Fondaciju Hastor, njen rad i misiju, to je izuzetno važan korak i ka kreiranju bolje i perspektivnije budućnosti naše zemlje, što nas posebno raduje i motiviše da nastavimo raditi na obrazovanju i unapređenju vještina i znanja budućih generacija.

Pripremila: Almina Šabanović-Kokot